Zamów telefonicznie +48 22 460 30 30

Atomos Sumo 19" 4K HDMI/12G-SDI Monitor-Rejestrator

SKU: 1000000689

1920x1200 Touchscr. / 4K HDMI, 12G-SDI I/O / Miksowanie na żywo / Odtwarzanie HDR

Atomos Sumo 19" 4K HDMI/12G-SDI Recording Monitor (ATOMSUMO19)
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Atomos Sumo 19
Dostępność 5-10 dni.
13 871,20 ‎zł 11 277,40 ‎zł

Atomos Sumo 19" 4K HDMI/12G-SDI Monitor-Rejestrator (ATOMSUMO19)

Pierwszy monitor produkcyjny który jednocześnie rejestruje obraz w rozdzielczości 4K 12bit RAW, 10bitowym ProRes/DNxHR, dodatkowo pozwalając na miksowanie oraz rejestrację obrazu 1080p60.

Wózek DIT
Monitoruj obraz HDR bezpośrednio na planie, z logami HDR i odtwarzaniem PQ/HLG oczywiście razem z wskaźnikami takimi jak waveform, peaking, false color czy wectroskop na w pełni skalibrowanym ekranie. Poza monitorowaniem, dzięki rejestracji aż do 4K60p i 2Kp240, możesz tworzyć codzienne pliki podglądowe na tanich i dostępnych nośnikach SSD.

Ostrzyciel
Połączenie monitora z nagrywarką w większym rozmiarze 19” daje ostrzycielowi dostęp do materiału z peakingiem, zoomem 2:1 i 1:1 oraz możliwości tagowania ujęć w pliku XML. Wysoka jasność ekranu wynosząca 1200nitów, mocna i wytrzymała konstrukcja z aluminium oraz wiele punktów montażowych czynią go urządzeniem przydatnym na każdym planie dla każdego asystenta.

Podgląd reżyserski i kliencki
Klienci i reżyserzy z pewnością docenią jakość obrazu HDR w czasie rzeczywistym, prosto z kamery z precyzyjnym logowaniem plików z kamery dowolnego producenta oraz odtwarzaniem sygnałów PQ/HLG. Pełna kontrola nad odtwarzaniem i tagowaniem XML oznacza, że mogą nie tylko przeglądać ujęcia, ale dokonywać wstępnej analizy i wyboru ujęć do montażu. Dodatkowo, istnieje możliwość stworzenia „lekkich” plików ProResLT z zaaplikowanymi LUTami oraz z audio na tanie i dostępne dyski SSD. Opcjonalnie, możesz prezentować video w LOGu jak i w standardowych gamach zarówno z jak i bez zaaplikowanych LUTów. Przełączaj między widokami w sekundzie.

Monitor Studyjny
W środowisku studyjnym, 19” Sumo staje się niedrogim, ale niezwykle potężnym monitorem HDR. Dzięki 10 stopniom dynamiki obrazu, 10bitowym przetwarzaniem, oraz kalibracją system X-Rite, monitor przyjmie każdy sygnał PQ i HLG z Twojego systemu gradingowego i wyświetli w rozpiętości HDR.

Na planie
Po raz pierwszy Twój monitor na planie może wyświetlać obraz HDR i jednocześnie rejestrować obraz. Ale oprócz tego monitor ten nie służy jedynie podglądowi, może również nagrywać pliki dailies, proxy i kopie master w rozdzielczości 4kp60, a całkowita kontrola odbywa się z dala od kamery i jej obsługi na wysokiej jakości 19” ekranie o jasności 1200nitów i obsłudze 10bitowego HDR.

W studiu
Zabierz Sumo do studia i wykorzystaj jako monitor gradingowy HDR. Po prostu podłącz go ze swoim oprogramowaniem do korekcji barwnej i wyświetlaj sygnały Log, PQ i HLG z komputera PC/Mac. Efekt możesz podziwiać na kolorystycznie zgodnym ekranie HDR w jakości 10bitowej i w 10 stopniach zakresu dynamiki obrazu.

Wytrzymała obudowa, uniwersalny montaż
Aluminiowa obudowa z wbudowanym ochraniaczem posiada 10 punktów montażowych na górze/bokach/spodzie urządzenia, montaż VESA z tyłu urządzenia oraz podstawkę biurkową dla wielu opcji montażu. Obok złącz XLR dla zasilania i zbalansowanego audio, mamy do dyspozycji 3.5mm wyjście audio oraz głośniki stereo. Opcjonalne płytki bateryjne pozwalają na zasilenie urządzenia za pomocą baterii V-Lock lub Anton Bauer.

12-bit Raw, 10-bit ProRes/DNxHR aż do 4Kp60
Zarejestruj sygnał RAW z kamery FS5/FS7/FS700, Canon C300MK2/C500 lub Panasonica Varicam LT przez złącze SDI w jakości 12bitów 4Kp30 jako CNDG lub 10-bitowyn Apple ProRes / Avid DNxHR do 4Kp60/2Kp240 w zależności od możliwości kamery. Siła przetwarzania Sumo zachowuje najwyższą jakość sygnału bezpośrednio z sensora z przepustowością rzędu 3.2Gb/s.

Monitoruj, przełączaj, zapisuj
Spraw pracę w środowisku multicam łatwością. Przełączaj i miksuj kanały w trybie rzeczywistym i streamuj lub nagrywaj 4 nagrania HD ISO korzystając ze złącz QuadLink SDI. Przełączaj pomiędzy źródłami na ekranie z kolejkowaniem, przenikaniem oraz przejściami „na twardo” lub znakuj przejścia do pliku decyzyjnego, który możesz zaimportować później do programu edycyjnego.

Przejdź na HDR już dziś
10bitowy panel LCD Sumo o rozmiarze 19” i rozdzielczości 1920x1080 jest obsługiwany przez silnik AtomHDR, który precyzyjnie mapuje sygnały Log/PQ/HLG z popularnych kamer, konsol i telewizorów aby perfekcyjnie wyświetlić sygnał HDR w czasie rzeczywistym. Jasność i jaskrawość kolorów obrazu HDR, ożywiają wyświetlany materiał, lub pozwalają na wyświetlanie go na większych ekranach HDR/Rec709 na planie. Sumo może zostać również wykorzystane jako tani i dostępny podgląd podczas edycji i korekcji barwnej w trakcie pracy w studiu.

Kalibracja dla dokładnego koloru
Jak wszystkie high-endowe monitory, Sumo pozwala na dodatkową kalibrację w celu uzyskania dokładności kolorystycznej, jaką może stracić w przeciągu swojego życia. Proces kalibracji monitora jest niezwykle prosty i pozwala na wykorzystanie czujnika i1DisplayPro firmy X-Rite aby zapewnić dokładność kolorystyczną obrazu HDR i Rec709.

Energii Ci nie zabraknie
Opcjonalne płytki montażowe łączą podwójne złącze baterii V-lock lub Anton Bauer, pozwalając na ciągłą pracę pary baterii. Ten opatentowany system firmy Atomos, automatycznie przełącza baterie w momencie jej rozładowania do drugiej, pełnej. Dzięki temu możesz pracować na planie non stop, będąc pewnym stałego zasilania.

Tanie i łatwo dostępne media
Sumo rejestruje pliki na opatentowanym systemie Master Caddy. Duże pojemności i szeroka dostępność dysków 2,5” SSD pozwala na stosunkowo tanie i długie czasy nagrań. Firma Atomos przetestowała i zaakceptowała ponad 20 dysków dla Sumo (atomos.com/drives), dzięki czemu z łatwością dobierzesz dysk do swoich potrzeb. Dodatkowo, dzięki współpracy z wiodącym dostawcą pamięci masowych dla filmu i telewizji- firmą G-Technology, system Master Caddy pasuje do produktów RAID serii EV, dzięki czemu Twoja praca stała się jeszcze bardziej efektywna.


W zestawie:
• monitor Sumo
• montaż VESA oraz V-Lock
• Podstawka
• Zasilacz

 

Specyfikacja

Masa
Bez baterii, dysków i podstawy 5.6kg / 12.3lb
Z podstawą 6.2kg / 13.7lb
Wymiary (W x H x D mm) 504 x 310 x 63mm, 19.8" x 12.2" x 2.5" (without stand)
504 x 330 x 180mm, 19.8" x 13" x 7.1" (with stand)
Konstrukcja Obudowa aluminiowa z zabezpieczeniami
Punkty montażowe 1/4-20 śruba; 4 x góra, 4 x spód, 2 x bok 
3/8-16 śruba; 2 x góra, 2 x spód, 1 x bok 
montaż VESA 
Zasilanie
Pobór prądu 75W
Kompatybilne baterie V-Lock / Anton Bauer
Napięcie wejściowe (bateria) 14.4V
Czas pracy na baterii  W zależności od pojemności baterii
DC In 1 x DC in (6.2 - 16.8V)
Zasilanie ciągłe System zmiany baterii
Ekran dotykowy
Rozmiar 19”
Rozdzielczość 1920 x 1200
PPI 120
Stosunek boków 16:9 native
Color Gamut REC709 HDTV
Look up table (LUT) support 3D LUT (.cube format)
Anamorphic de-squeeze 2x, 1.5x, 1.33x, Panasonic 8:3
Technologia SuperAtom IPS panel (capacitive touch),
calibration to Rec.709 with optional calibration unit
HDR
AtomHDR Yes
Supported Log formats Sony SLog2 / SLog3, Canon CLog / CLog 2, Arri Log C,
Panasonic Vlog, JVC JLog, Red LogFilm
Supported Gamuts Sony SGamut / SGamut3 / SGamut3.cine
Canon Cinema / BT2020 / DCI P3 / DCI P3+
Panasonic V Gamut
Arri Alexa Wide Gamut
Bit depth 10-bit (8+2 FRC)
Brightness 1200nit (+/- 10%)
HDR input (PQ/HLG)
HDR output (PQ/HLG)
Yes / Yes
Yes / Yes
Video input/loop out
HDMI 1 x HDMI (2.0)
SDI Quad link 4 x 3G SDI* or up to 12G single link SDI
Signal Uncompressed true 10-bit or 8-bit 422
(camera dependent)
Video output (play out)
HDMI 1 x HDMI (2.0)
SDI 1x 4K-SDI 12G/6G or HD-SDI 3G/1.5G
Signal Uncompressed true 10-bit or 8-bit 422
(playback file dependent)
Supported loop out formats
HDMI to HDMI 720p 50/60, 1080i 50/60,
1080p 24/25/30/50/60/100/120
2160p 24/25/30/50/60
SDI to SDI 720p 50/60, 1080i 50/60
1080pSF 24/25/30
1080p 24/25/30/50/60/100/120
2160p 24/25/30/50/60
Video signal conversion
HDMI to SDI 720p 50/60, 1080i 50/60,
1080p 24/25/30/50/60/100/120/200*/240*
2160p 24/25/30/50/60
SDI to HDMI 720p 50/60, 1080i 50/60,
1080p 24/25/30/50/60/100/120/200*/240*
2160p 24/25/30/50/60
Supported Codecs & frame rates (record & playback)
Raw Record Sony FS5/FS7^^/FS700 CDNG
4K DCI; 24/25/30p
4K UHD;
2K; 24/25/30/50/60/100/120p
1080;

Canon C300MKII/C500 CDNG
4K DCI; 24/25/30p
4K UHD; 24/25/30p
2K;
1080;

Panasonic VaricamLT / Varicam35* CDNG
4K DCI; 24/25/30p
4K UHD; 24/25/30p
2K;
1080;

Arri Alexa Mini .ARI*
2880x1620; 24/25/30/50/60p
2880x2160; 24/25/30/50/60p

Raw to ProRes / DNxHR Sony FS5/FS7/FS700
ProRes (HQ, 422, LT)
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB)

4K DCI; 24/25/30/50/60p
4K UHD;
2K; 24/25/30/50/60/100/120/200/240p
1080;

Canon C300MKII/C500
ProRes (HQ, 422, LT)
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB)

4K DCI; 24/25/30p
4K UHD; 24/25/30p
2K;
1080;

Panasonic VaricamLT / Varicam35*
ProRes (HQ, 422, LT)
DNxHR (HQX, HQ, SQ, LB)

4K DCI; 24/25/30/50*/60p*
4K UHD; 24/25/30/50*/60p*
2K; not supported in camera
1080; not supported in camera

Video to ProRes / DNxHR
(DNx utilizes a .MOV wrapper)
Codecs
Apple ProRes HQ, 422, LT
AVID DNxHR HQX. HQ, SQ, LB

Frame rates
4K DCI; 24/25/30/50/60p
4K UHD; 24/25/30/50/60p
2K; N/A
1080p; 24/25/30/50/60/100^/120^/200/240p
1080i; 50/60i
720p; 50/60p
Onboard processing
Pulldown removal 24/25/30pSF > 24/25/30p (2:2 pulldown)
60i > 24p (3:2 pulldown)
4K UHD downscale for HD monitoring Yes - Loop-out and playback (Not available in RAW)
Audio in/out (48kHz PCM audio)
HDMI 2 or 8ch 24-bit, camera dependent
SDI 12ch 48kHz 24-bit
Audio 2ch balanced XLR analog in/out (direct XLR connection)
Dynamic range >90dB
Max signal level +24dBu
Max analog gain +52dB
48V Phantom Power for Mic
Headphone Out 3.5mm
Built-in Speakers Yes
Remote start/stop
HDMI Auto HDMI Trigger
Supported Protocols - Canon, Sony, Atomos Open Standard
SDI SDI trigger camera selectable
Other LANC control - Slave
Playback
Playlist / Genlock / LTC Yes / Yes / Yes
CDNG (Recorded content) No support
ProRes (Recorded content) All recorded files can playback. Playback in slow motion >= 100fps
DNxHR / DNxHD (recorded content) All recorded files can playback. Playback in slow motion >= 100fps
Recording
Pre-roll record Yes (HD 8s, 4K 2s)
Custom timelapse Yes
Meta data tagging Yes (10 tags available)
Supported media 2.5” SSD/HDD compatibility depends on recording format, resolution and frame rate. Visit atomos.com/drives for list of tested and approved drives
Master caddy case Master Caddy II (included)
75mm x 105mm x 12mm
Master caddy dock 2.5” SATA to USB 2.0/3.0
Supported applications Supported Applications FCPX/FCP7+ / Media Composer
5.0+ / Premiere 5.5+
EDIUS 6.0+ / Vegas Pro 10+ / Lightworks /
Autodesk Smoke 2015
XML support FCPX XML native, FCPX/Adobe limited supported with 3rd party conversion tools
Accessories included Sumo unit, Master Caddy II x 1, AC power supply
Optional extras Sunhood, VESA battery adapter plate, Atomos HDMI
cable, X-Rite i1DisplayPro calibration

All specifications correct when published, subject to E&OE.

24/30/60 frame rates also means 23.98/29.97/59.94 frame rates for all resolution

* Available in future firmware updates

*** No HDMI spec for 2K DCI

^ From supported HDMI sources such as gaming consoles and graphics cards.

^^ Optional unit (XDCA-FS7) needed for Raw output.

Your data will be collected and processed according to our privacy notice.
* cena brutto bez kosztów transportu ** cena netto bez kosztów transportu